Keresés
Keresési feltételek
A keresési feltétellel megegyező termékek
Legújabb termékek
A pedagógiai gyakorlat megújításával, fejlesztésével, új eredmények és módszerek megosztásával számos intézményben Mester vagy Kutatóprogram megvalósításával vesznek részt kollégák a pedagógusok támogatásában. Segédanyag csomagunk ezen programok jogszabályi elvárásoknak megfelelő nyomon követését és dokumentálását hivatott hatékonyan támogatni.
4 cm - 10 cm - 15 cm
Majd holnap – „Az a szegény, a sikertelen, a boldogtalan, aki a leggyakrabban ejti ki a holnap szót.”
Intézményfejlesztői támogatással kerül sor a TÉR bevezetéséhez és működtetéséhez kapcsolódó vezetői tapasztalatok megosztására, majd egy örökzöld téma, az időgazdálkodás boncolgatása kerül terítékre.
A 2023. március 24-én megtartott Dajka-műhely I. a Mód-Szer-Tár-ban a dajka kompetenciák tükrében bepillanthattunk a résztvevők hétköznapjaiba és intézményeik teljesítményértékelési gyakorlatába, melyhez hathatós szakmai támogatást is nyújtottunk. A szakmai anyagokat azok számára ajánljuk, akik személyesen nem tudtak részt venni a műhelyfoglalkozáson.
Szerző: Vajda Zsolt
Kedves kollégák!
Az alábbi írással az a szándékom, hogy összefoglaljam az iskolai szociális munkás feladatait és a szakmai működési kereteit az általános iskolában. Másrészt segítséget nyújtsak ahhoz, hogy az iskolában (is) dolgozó szociális munkás szabatosan, érthetően, magabiztosan elő tudja adni a szakmai partnereinek, hogy ki is ő, mit fog csinálni, milyen szolgáltatásokat nyújt és kiknek?
A pedagógusok új életpályájáról szóló 2023. évi LII. törvény 157. §-ának (3) bekezdésében foglaltak szerint a törvény rendelkezései által érintettet közalkalmazottakat 2023. szeptember 15-ig tájékoztatni kell a jogviszony 2024. január 1-jén bekövetkező átalakulásáról. Tájékoztató tartalmaink (sablonjaink) ehhez nyújtanak segítséget az óvodák intézményvezetői számára.
A Gyakornoki Szabályzat 2024. január 1-től az intézmények kötelező dokumentumainak sorát gyarapítja, melynek célja, hogy a pálya küszöbén állók szakmai elvárásoknak megfelelő támogatása minden intézményben garantált legyen.
A Gyakornoki Szabályzat nem tartozott az intézmények kötelező szabályozó dokumentumai közé, azonban a gyakornoki rendszer megfelelő működtetése szempontjából – a 2023. évi LII. törvény és a 401/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet megjelenése előtt is – fontos volt, hogy az érintett gyakornokok és mentorok a jogszabályi és szakmai elvárásoknak megfelelő helyi szabályozás szerint cselekedjenek, és „egy nyelven beszéljenek”.
A gyakornokok adott intézménybe történő bevezetését és a vizsgára való felkészítését többnyire a szakma iránt mélyen elkötelezett pedagógus kollégák segítik, azonban mind a jogszabályi háttér, mind pedig a gyakorlati megvalósítás és annak adminisztrálása tekintetében még mindig sok a bizonytalanság.
Az óvodák és iskolák számára készült adaptálható szabályzat „minta” a gyakornokok és mentorok, és olykor az intézmények vezetői részéről is felvetődő kérdésekre kíván válaszokat adni, a mellékletekkel pedig az intézmények helyi szabályozását és gyakorlatát hivatott nagymértékben megkönnyíti.