Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Amit az óvodai dajkának feltétlenül tudnia kell! – A gyermekek testi és lelki szükségletei – Szakmai anyagok – 2023.

Ár:
4.445 Ft (3.500 Ft + ÁFA)

A 2023. március 24-én megtartott Dajka-műhely I. a Mód-Szer-Tár-ban a dajka kompetenciák tükrében bepillanthattunk a résztvevők hétköznapjaiba és intézményeik teljesítményértékelési gyakorlatába, melyhez hathatós szakmai támogatást is nyújtottunk. A szakmai anyagokat azok számára ajánljuk, akik személyesen nem tudtak részt venni a műhelyfoglalkozáson.

Menny.:db

Leírás

Rendhagyó módon, a dajkák teljesítményértékelését is megsegítő tartalmak mentén kívántuk megközelíteni a dajkakompetenciákat. Interaktív módszerekkel tártuk és dolgoztuk fel a mindennapok során előforduló eseteket és lehetőségeket, megosztva egymás között a tapasztalatokat, a jól bevált gyakorlatokat, vagy éppen a nehézségeket.

A prezentációban található kérdések megválaszolása és a saját intézménybe zajló közös beszélgetés során olyan önértékelési módszer és technika megismerésére is nyílik lehetőség, melyek a mindennapi munka során egyrészt a gyermeki „tanulás” támogatását, a személyiségfejlesztést, másrészt az intézmény működési és teljesítményértékelési gyakorlatát is támogatják.

Amiről szó volt– Kérdések, amelyekre válaszokat kerestünk, találtunk:

  • A gyermekek testi és lelki szükségletei.
  • Melyek a dajka sajátos feladatai a gyermekek testi és lelki szükségleteinek kielégítésében?
  • Milyen jó intézményi gyakorlatai vannak a táplálkozásnak, a pihenésnek és alvásnak, a tisztálkodásnak, valamint a mozgásigény megfelelő kielégítésének?
  • Milyen nehézségekbe ütközik/ütközhet a gyermekek testi szükségleteinek kielégítése, és mit tehetünk?
  • Észrevesszük-e a lelki problémával küzdő gyermeket?
  • Mi a teendőnk a gyermekek különböző lelki szükségleteinek kielégítése során? 
  • Milyen intézményi hagyományai vannak a dajkakompetenciák fejlesztésének?
  • Kell-e, és milyen mélységben kell a dajkának ismernie a jogszabályokat, és az intézmény belső szabályzatait (PP, SZMSZ, Házirend stb.)?
  • Hogyan tudja megsegíteni a dajka a gyermekek környezettudatos magatartásra nevelését?
  • Melyek a dajka legfontosabb személyes tulajdonságai?
  • Mire terjed ki a titoktartás?
  • Milyen teendői vannak a dajkáknak a vagyonbiztonság, valamint a munkavédelmi szabályok betartása területeken?
  • Kötelező-e a dajkák teljesítményértékelése?
  • További kérdések és felvetések megvitatása, megválaszolása, szakmai élmények és jó gyakorlatok megosztása

Akiknek ajánljuk:

  • Minden óvodai dajkának, hogy egy-egy intézményben „egy nyelven beszéljenek” a legfontosabb szakmai kérdésekről.
  • Azoknak a dajkáknak, akik szeretnék bővíteni szakmai ismereteiket, vagy megerősítést várnak.
  • Az intézményvezetőknek és óvodapedagógus kollégáknak egyrészt mert  megerősíti a dajkai munka pótolhatatlanságát, másrészt mert a pedagógiai munkát segítők teljesítményértékelésének kulcsszereplői, és nem utolsó sorban a feldolgozásra kerülő témákban tapasztalataik megosztásával támogathatja nevelőtestületét. 

A műhelyvezető: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő

Szakmai vezető: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő, köznevelési szakértő, tanfelügyelő /minősítő tréner

Szakmai anyagok: 

  • Dajkakompetenciák – A dajka sajátos feladata a gyermek testi és lelki szükségleteinek kielégítésében (PDF)
  • Teljesítményértékelés – Dajka – Értékelő lap (Word)