Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Pedagógiai asszisztens-műhely a Mód-Szer-Tár-ban – „Más” gyermek a csoportban, szakmai anyagai

Ár:
6.350 Ft (5.000 Ft + ÁFA)

Az elmúlt év műhelyfoglalkozásai, valamint  a Pedagógiai asszisztensek intenzív továbbképzése programokon részt vett kollégák igényei és javaslatai alapján az óvodai csoportba járó „más” gyermekekre, köztük az autista gyermekekre fókuszálunk, melynek során a mindennapi munkájukhoz kaphattak hathatós segítséget a résztvevők.

Menny.:db

Leírás

Az ország számos óvodájában pedagógiai asszisztensek is segítik a „más” (BTMN, SNI) gyermekek integrációját, nevelését. Számukra a leggyakoribb kihívások között szerepel számukra a „más gyermekek” sikeres integrációjának szakszerű támogatása.

Autista gyermek az óvodai csoportban címmel tartott előadást a műhelyfoglalkozás előadója, aki tapasztalt fejlesztő szakember. Az előadás során elsősorban saját tapasztalataira és élményeire alapozva – több más mellett – az alábbi tartalmak kibontására, és a résztvevők igényei szerint interaktív feldolgozására került sor:

  • a legszükségesebbnek elméleti háttér bemutatása
  • milyen beavatkozási stratégiák közül választhatunk
  • viselkedéstechnikák
  • akadálymentes (protetikus) környezet kialakítása, biztosítása
  • a pedagógiai asszisztens motivációja – Miért tegyem?
  • az autista gyermek jutalmazása
  • az önállóság fejlesztésének lehetőségei
  • a napirend fontossága
  • a szociális készségek fejlesztésének lehetőségei
  • a viselkedésszabályozó kártyák jelentősége, alkalmazása
  • kommunikációs nehézségek

Meggyőződésünk, hogy a „más” – köztük az autista – gyermekek integrálásának fontos feltétele, hogy az egy csoportban dolgozó, illetve a gyermek nevelésében részt vevő valamennyi felnőtt között intenzív együttműködés legyen: A megbeszélt szabályokat és alapelveket mindenki egységesen tartsa be és ugyanúgy hajtsa végre, a szükséges „segédeszközöket” pedig a nevelés minden területén egyaránt használják. Ezen alapelv érvényesítésében a pedagógiai asszisztenseknek és a dajkáknak is kiemelt szerepük és feladatuk van.

Ehhez kívántunk hathatós segítséget nyújtani a gyakorlati megvalósításokra fókuszáló műhelyfoglalkozáson, ahol lehetőség nyílt a hozott gondok és problémák megbeszélésére is.

A foglalkozásról hangfelvétel készült, melyet a kapcsolódó prezentációkkal együtt otthon újra megnézhetnek/hallgathatnak a résztvevők, illetve lehetőség nyílik a tartalmak óvodapedagógusokkal és dajkákkal történő feldolgozására is.

Előadó: Kovács Orsolya gyógypedagógus

Akiknek ajánljuk: óvodai pedagógiai asszisztensek, óvodapedagógusok

Szakmai vezető: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő

A csomag az alábbi anyagokat tartalmazza:

  • Autista gyermek az óvodai csoportban előadás videófelvétele

Előadó: Kovács Orsolya gyógypedagógus

Az előadás prezentációi (PDF):

  • A (gyógy)pedagógiai asszisztens szerepe a sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében és a „más” gyermek nevelésében
  • Autizmus
  • Autista gyermek a csoportban – Intézményi gyakorlatok bemutatása

A szakmai ajánlat margójára: „Fontos tudni, hogy neki pont olyan nehéz veled élnie, mint neked vele. Sőt, neki talán nehezebb.”

Mások a következőket is megnézték

Cikkszám: OSN000024

A XI. Dajka-konferencia résztvevőinek igényei és javaslatai alapján az óvodai csoportba járó „más” gyermekekre, köztük az autista gyermekekre fókuszáltunk, melynek során a mindennapi munkájukhoz kaphattak segítséget a résztvevők.

Az ország számos óvodájában pedagógiai asszisztensek is segítik a „más” (BTMN, SNI) gyermekek integrációját, azonban szép számmal vannak intézmények, ahol az „óvodapedagógus jobb keze”, a dajka a gyermekek és az óvodapedagógusok segítője. Számukra a leggyakoribb kihívások között szerepel a „más gyermekek” sikeres integrációjának szakszerű támogatása.

3.810 Ft (3.000 Ft + ÁFA)