Óvodavezetők online szakmai műhelye a Mód-Szer-Tár-ban - 2023-2024
„A kihívás a vezetés számára a változás megteremtése és a növekedés elősegítése.” A műhelyfoglalkozásokkal az a célunk, hogy az óvodavezetőket érintő újabb kihívások mentén az „egy cipőben járók” közös együttléte és együtt gondolkodása során a résztvevők kézzelfogható szakmai támogatást kapjanak a munkájukhoz. |
|
|
Leírás
A közoktatást érintő újabb és nagy horderejű változások, az óvodákat is sújtó pedagógus hiány, valamint a családok különböző igényeinek hatásaként egyre több nehézséggel szembesülnek az intézményvezetők, ezért szakmai műhelyünk tartalmai hozzásegítenek ahhoz, hogy a résztvevők lépést tudjanak tartani a mindennapi és várható kihívásokkal.
Számos kérdésre és problémára több jó válasz is létezik mely egyrészt pozitívum, ugyanakkor a folyamatos jogszabályi változások, az egyre fokozódó pedagógushiány és az óvodákban dolgozók korösszetételéhez is köthető egészségi és mentális állapotok okán talán sosem volt még ilyen kedvezőtlen az óvodák helyzete, melyben gyakran nehéz az ok-okozati összefüggések feltárása, nyomon követése, levezetése. Mind ehhez vezetőként olykor nagy próbatételt jelent egyrészt alkalmazkodni, másrészt a nap mint nap adódó problémákat megoldani.
Műhelyfoglalkozásaink alappillérei:
- Az óvoda működését szabályozó pedagógiai és tanügyi alapdokumentumok a jogszabályi változások tükrében; szabályozó dokumentumok felülvizsgálata, korrekciója, új szabályozó dokumentumok
- Felkészülés a 2024-2025. nevelési év feladataira; Új Teljesítmény-Értékelési Rendszer, ismerkedés az oviKRÉTA tanulmányi rendszerrel, annak kipróbálása
- Kiemelt nevelési célok és feladatok – A teljesítményértékelés árnyékában: A gyermekek önbizalmának, önbecsülésének, az énképük reális, a képességeket is figyelembe vevő önismeretük fejlesztése.
- Szemléletváltás a család-óvoda kapcsolatában
A foglalkozások palettáját/tematikáját – a nevelési év során 7 alkalomra - úgy alakítottuk ki, hogy a már ismert elvárások tükrében megoldásokat kínáljunk, ugyanakkor a foglalkozásokon jelen lévők megoszthassák egymással a tapasztalataikat, a felmerülő kérdéseikre pedig válaszokat, megoldásokat keressünk.
Tervezett online műhelyfoglalkozások szerdai napokon 8:00-11:00-óráig
Időpont | Tervezett téma - Tartalom |
2023. október 25., „Aki nem tervez, |
A műhelyfoglalkozások tervezett témáinak áttekintése, a résztvevők javaslatai alapján kiegészítés, módosítás - A 7 foglalkozás tematikája A Munkaterv alappillérei → Ami a munkatervből kimaradt! Módosítható-e a Munkaterv? - „Így is lehet” – Minta munkaterv; Intézményi gyakorlatok Életerősítő, vitalitás generátorok - Bagdi Emőke előadása nyomán tippek, módszerek |
2023. november 15., „Az lehet sikeres, aki tesz is valamit, mialatt a sikerre vár.” |
Az óvoda működését szabályozó pedagógiai és tanügyi alapdokumentumok a jogszabályi változások tükrében - SzMSz, Házirend, Felvételi és mulasztási napló, PP, Csoportnapló, Fejlődési napló, Értékelési szabályzat, Etikai kódex, Panaszkezelési szabályzat, Gyakornoki szabályzat |
2024. január 10., „Új szelek fújnak!” |
A pedagógiai munka értékelése I. – Hogyan tovább, Teljesítmény- ÉRtékelés? - Belső és külső értékelések; Az új Teljesítmény-ÉRtékelés koncepciója; Az új Teljesítmény-ÉRtékelés oviKRÉTA felülete |
2024. február 14., „A jó dolgok nem azokkal történnek, akik ölbe tett kézzel várnak rá.” |
A pedagógiai munka értékelése II. - Ellenőrzés vagy értékelés?; Az új Teljesítmény-Értékelési Rendszer szempontjai és az intézmény sajátos indikátorai→ Mérési-értékelési rendszerünk „Az idő eljár, senkire nem vár.” - Időgazdálkodási tippek óvodaigazgatók számára |
2024. március 13., „A változások innovációt követelnek, és az innováció haladáshoz vezet.” |
KRÉTA Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer→ Vezetői feladatok a munkatársak felkészítésében - Az oviKRÉTA felület vezetői tartalmai; Szakmai szervezetfejlesztés Az óvoda működését szabályozó alapdokumentumok a jogszabályi változások tükrében - Panaszkezelési Szabályzat; Etikai Kódex |
2024. április 10., „Egyedül nem megy!” |
A pedagógiai munka értékelése III. Az óvoda belső, külső kapcsolatrendszere - Az új Teljesítmény-Értékelési Rendszer szempontjai és az intézmény sajátos indikátorai : Az együttműködő pedagógus ismérvei - Milyen a pedagógus amikor együttműködő? (teszt) |
2024. május 8., „Azt hiszem, akkor lesz egy hegycsúcson igazán szép a kilátás, hogyha gyalog megyünk oda fel, megizzadunk, verejtékezünk és elfáradunk.” |
A beszámoló készítésének módszertana: A 2024-2025. nevelési év Munkatervének egyik alappillére az Éves Beszámoló - „Így is lehet” minta Éves Beszámoló A Vezetői műhely értékelése, zárása - Értékelési módszerek a vezető módszertárában |
A foglalkozásokon lehetőséget biztosítunk a résztvevők közötti tapasztalatcserére, kérdéseik felvetésére és megválaszolására is.
Amit ígérünk:
A műhelyfoglalkozásokon feldolgozásra kerülő tartalmak segítenek abban, hogy a vezetők tisztában legyenek az óvodákkal szembeni jogszabályi/szakmai elvárásokkal, a közeli és távolabbi kihívásokkal.
Amit nem ígérünk:
Az időkorlát miatt sajnos egy-egy téma mélységeiben történő kibontására kevésbé lesz lehetőség.
A műhelyfoglalkozások résztvevői számára az egyes témákhoz/területekhez kapcsolódó szakmai tartalmakat (prezentációk, sablonok, minta dokumentumok stb.), valamint a foglalkozásokról készült videófelvételt az adott foglalkozást követően elektronikusan küldjük meg.
Akiknek ajánljuk: Gyakorlott és kezdő óvodavezetőknek, óvodavezető helyetteseknek, tagóvoda/telephely vezetőknek, szakmai munkaközösségek vezetőinek.
Első óvodavezetőknek szóló továbbképzésünket 2009-ben tartottuk. és azóta folyamatosan azon dolgozunk, hogy a képzéseinken résztvevők számára a lehető legjobb minőségű, leghatékonyabb továbbképzési programokat és segédanyagokat biztosítsuk.
Szakértő kollégáink napról napra frissen tartják tudásukat egyrészt a jogszabályi és szakmai elvárások folyamatos követésével, valamint újabb és újabb jó gyakorlatok felkutatásával és elsajátításával.
Tervezett előadók: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő, Gallerné Szondi Szilvia köznevelési szakértő
Helyszín:
Szeretjük a személyes találkozás erejét és hangulatát, azonban az utóbbi évek váratlan helyzetei miatt ma már azt is tudjuk, hogyan teremtsük meg ezeket a kedvező feltételeket virtuálisan is!
A műhelyfoglalkozást Google Meet alkalmazással tartjuk. A csatlakozáshoz szükséges linket a foglalkozás előtti napon küldjük meg.
Részvételi díj:
- Mind a 7 foglalkozáson való részvétel esetén 49.000 Ft + Áfa, bruttó 62.230 Ft/fő
- Egy-egy foglalkozáson való részvétel esetén 8.000 Ft+Áfa, bruttó 10.160 Ft/fő/alkalom
Az ár tartalmazza az online részvétel lehetőségét, valamint a foglalkozáshoz kapcsolódó szakmai anyagokat, valamint a foglalkozásról készült videófelvételt.
A szakmai ajánlat margójára: A műhelyfoglalkozásaink mindegyikére jelentkező kollégák (a jelentkezési lapon az első lehetőséget bejelölők) intézményéből korlátlan számban, 50% kedvezményt kapnak a jelentkezők az alábbi témákat részleteiben is feldolgozó továbbképzéseinkre, konferenciáinkra:
- Teljesítményértékelés – Értékelési szabályzat
- Dokumentumok felülvizsgálata, módosítása
- „Az óvodapedagógus jobb keze a dajka” – XI. Országos Dajka-konferencia a Mód-Szer-Tár-ban, 2023.10.20.
- Pedagógiai asszisztensek VIII. Országos Konferenciája a Mód-Szer-Tár-ban, 2023.11.03.
Visszajelzések a 2022-2023. Vezetői műhelyek résztvevőitől:
- Sok megerősítést kaptam!
- Kis óvodának ez hatalmas segítség!
- Nagyon hasznos gondolatokat hallottam, köszönöm a lehetőséget!
- Mindig van legalább 1-2 hiányosságom a napi gyakorlatban, amire most választ kaptam. Köszönöm. :) Várom a következő alkalmat.
- A hallottak segíteni fogják munkámat, megerősítést kaptam eddigi ismereteimhez!
- Köszönöm a hasznos délelőttöt, mindig töltekezek belőle!
- Nagyon hasznos, fontos, és gyakorlatias információk birtokába jutottam.
- Hálás köszönet! Nagy segítséget kaptam a dokumentumok átfogó felülvizsgálatára.