Keresés
Keresési feltételek
A keresési feltétellel megegyező termékek
Legújabb termékek
Mire használható?
Matrica az üvegedre: ivóvized átveszi az üzenet rezgéseit, és továbbadja a sejtjeidnek …
Szerző: Vajda Zsolt
Kedves kollégák!
Az alábbi írással az a szándékom, hogy összefoglaljam az iskolai szociális munkás feladatait és a szakmai működési kereteit az általános iskolában. Másrészt segítséget nyújtsak ahhoz, hogy az iskolában (is) dolgozó szociális munkás szabatosan, érthetően, magabiztosan elő tudja adni a szakmai partnereinek, hogy ki is ő, mit fog csinálni, milyen szolgáltatásokat nyújt és kiknek?
Összeállította, írta és rajzolta: Kovács Barbara
8-12 korosztály számára ajánljuk
Terjedelem: 16 oldal
Méret: A/4
Formátum: letölthető, nyomtatható PDF
A Gyakornoki Szabályzat 2024. január 1-től az intézmények kötelező dokumentumainak sorát gyarapítja, melynek célja, hogy a pálya küszöbén állók szakmai elvárásoknak megfelelő támogatása minden intézményben garantált legyen.
A Gyakornoki Szabályzat nem tartozott az intézmények kötelező szabályozó dokumentumai közé, azonban a gyakornoki rendszer megfelelő működtetése szempontjából – a 2023. évi LII. törvény és a 401/2023. (VIII. 30.) Korm. rendelet megjelenése előtt is – fontos volt, hogy az érintett gyakornokok és mentorok a jogszabályi és szakmai elvárásoknak megfelelő helyi szabályozás szerint cselekedjenek, és „egy nyelven beszéljenek”.
A gyakornokok adott intézménybe történő bevezetését és a vizsgára való felkészítését többnyire a szakma iránt mélyen elkötelezett pedagógus kollégák segítik, azonban mind a jogszabályi háttér, mind pedig a gyakorlati megvalósítás és annak adminisztrálása tekintetében még mindig sok a bizonytalanság.
Az óvodák és iskolák számára készült adaptálható szabályzat „minta” a gyakornokok és mentorok, és olykor az intézmények vezetői részéről is felvetődő kérdésekre kíván válaszokat adni, a mellékletekkel pedig az intézmények helyi szabályozását és gyakorlatát hivatott nagymértékben megkönnyíti.
A pandémia miatt “Az óvodapedagógus jobb keze a dajka” nagylétszámú konferenciánk helyett online beszélgethettek a Dajka-műhely résztvevői, a mindennapi munkájukat támogató tartalmakkal bővíthették ismereteiket, választ kaphattak kérdéseikre, és online beszélgethettek hasonló cipőben járó kollégáikkal.
Az óvodák igényeire alapozottan készült kötelezően vezetendő dokumentumok mindegyike összhangban van az Óvodai nevelés országos alapprogramjával, valamint a 20/2012.(VIII.31.) EMMI rendeletben megfogalmazott elvárásokkal.
A MÓD-SZER-TÁR négy fejlődési naplót fejlesztett ki az elmúlt évek során, melyek mindegyike részletes és naprakész információt tartalmazhat a gyermekek fejlettség állapotáról. Az eddigi módosításokat, valamint a Fejlődési napló IV. dokumentum elkészítését a jogszabályi változások, valamint az óvodapedagógusi igények generálták.
Az intézmény igényeinek megfelelő számban nyomtatható (.pdf) formátum, sokszorosítható
- Fókuszban a különböző generációk együttléte az óvodában, valamint a Kormány decemberben elfogadott rendelete a pedagógus-továbbképzés rendszeréről
Az óvodaigazgatók számára a generációs különbségek olykor komoly kihívást jelentenek, ugyanakkor az utóbbi évek törvénykezési cunamiját is kezelniük kell.
A 2025. január 20-án megtartott műhelyfoglalkozáson két témával foglalkoztunk.