Pedagógiai asszisztens-műhely I. a Mód-Szer-Tár-ban - Online
O"A természet tönkretétele és a természet védelme a fejekben kezdődik." A pedagógiai asszisztensek szerepe az óvodapedagógiai munkában egyre erőteljesebb szerephez jut. A fenntarthatóságra nevelésnek egyre nagyobb jelentősége kell, hogy legyen az óvodapedagógiai munka során, ez indokolja a téma felvetését és aktualitását. Műhely-foglalkozásunkon közösen gondolkodunk és beszélgetünk a fenntarthatóságra nevelésről, a pedagógiai asszisztensek szerepéről, feladatáról, lehetőségeiről az óvodai pedagógia munkában. |
|
|
Leírás
A téma feldolgozásához negyven éves óvodapedagógiai szakmai gyakorlattal rendelkező kollégát kértünk fel, aki innovátor mesterpedagógus, környezeti nevelő, erdőpedagógus, fejlesztő pedagógus, közoktatási vezető, a KOKOSZ főtitkára, aki örömmel vállalta a felkérést.
Tervezett napirend:
8:00-8:15
Megnyitó – Hangolódás a szakmai délelőttre
8:15-9:30
A pedagógiai asszisztensek és a dajkák szerepe, feladatai a fenntarthatóságra nevelés területén
Előadó: Jantnerné Oláh Ilona környezeti nevelő, erdőpedagógus
Az előadásban azt boncolgatjuk, taglaljuk, hogy mik is a fenntarthatóságra neveléssel kapcsolatos törvényi előírások, feladatok, teendők az óvodapedagógiai munka során.
Átgondoljuk, hogy a fenntarthatóságra nevelés területén milyen szerepük van pedagógiai asszisztenseknek, dajkáknak.
Hol és hogyan, mi módon tud kapcsolódni, együttműködni, a pedagógiai munkát segítő kolléga a célok elérése érdekében.
Mindezt sok-sok jó gyakorlat bemutatásával, szemléltetéssel, ötletbörzével.
Sorra vesszük, milyen lehetőségek vannak az óvodán belül és kívül a fenntarthatóságra nevelésre
9:30-9:45 – Szünet
9:45-10:45
Hogyan jelenhet meg a fenntarthatóságra nevelés a pedagógiai asszisztensek teljesítményének értékelésében?
Előadó: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő, tanfelügyelő-minősítő szakértő tréner
A résztvevők arról beszélgetnek és osztják meg egymással tapasztalataikat, hogy intézményükben milyen gyakorlata van a pedagógiai munka, illetve a pedagógiai munkát segítő pedagógiai asszisztensek ellenőrzésének és értékelésének.
10:45-11:00
Kérdések – válaszok – a műhely-foglalkozás zárása
Akiknek ajánljuk: Azokat a pedagógiai asszisztenseknek, dajkáknak, intézményvezetőknek, óvodapedagógusoknak, akik e nagyon fontos és időszerű témában szeretnének ismereteket és tapasztalatokat gyűjteni, akik megerősítést, vagy támogatást szeretnének kapni a mindennapi pedagógiai feladataik ellátásához, és akik szívesen osztanák meg tapasztalataikat, intézményi gyakorlatukat.
Résztvevőink a műhelyfoglalkozást követően az alábbi tartalmat kapják meg elektronikus formában:
- Szakirodalom ajánlás
- Adaptálható mérőeszköz pedagógiai asszisztensi kompetenciák önértékeléséhez, fejlesztéséhez – Kiemelés a Mód-Szer-Tár által kidolgozott mérőeszköz tartalmaiból
Szakmai vezető: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő
Időpont: 2023. március 17., péntek 8:00-11:00 óráig
Helyszín: A földrajzi távolság nem számít, mert a résztvevők – Gmail címük birtokában – otthonukból és kényelmesen tudnak online kapcsolódni a Google Meet alkalmazással, melynek használata egyszerű és biztonságos.
Csak az e-mailben kapott linkre kell kattintani majd a Belépés, vagy a Csatlakozás gombot kiválasztani.
(Más (pl. freemail) e-mail címmel is lehetséges a beszélgetéshez való csatlakozás, amennyiben a Google Meet alkalmazás telepítve van az eszközre.)
Részvételi díj: 4.500+áfa/, bruttó 5.715 Ft/csatlakozás, a második és minden további csatlakozási lehetőség az alapdíjon felül +1.000 Ft+áfa, bruttó 1.270 Ft
ELŐZETES: Dajka és Pedagógiai asszisztens műhely II. a Mód-Szer-Tár-ban – Amit az óvodai dajkának és a pedagógiai asszisztensnek a nyári óvodai életről feltétlenül tudnia kell!
Tervezett témák:
- A nyári óvodai élet előkészítése – Kompetenciák
- “Hallod-e Rozika te…?” – Irány az OVI-MOZI!
- Buborékfújás mesterfokon
Választható időpontok:
- 2023.04.21., péntek 8:00-10:30 óráig, illetve
- 2023.04.21., péntek 14:00-16:30 óráig
A szakmai ajánlat margójára:
„…új nemzedéknek kell felnőnie. Olyan új nemzedéknek, amely szakít a múlt természetromboló módszereivel és kíméli, óvja a Földünk még megmaradt természeti értékeit! És ennek a nemzedéknek a neveléséért az idősebb generációknak kell minden erejét, tapasztalatát latba vetnie.”
(Balogh János)