Keresés
Keresési feltételek
A keresési feltétellel megegyező termékek
Legújabb termékek
Szakmai programunkon hathatós támogatást kívánunk nyújtani a közoktatás bármely intézménytípusában első ízben, vagy újra pályázóként, vagy nyilvános pályázati kiírás nélkül vezetői feladatot vállalni szándékozó pedagógus kollégák számára.
A Bölcsődei nevelés-gondozás országos alapprogramját a 15/1998. (IV. 30.) NM rendelet a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről (10. melléklet) rendeletet tartalmazza, mely a Közlönyben, vagy elektronikusan nem egykönnyen érhető el minden kisgyermeknevelő Kolléga számára
A pandémia miatt “Az óvodapedagógus jobb keze a dajka” nagylétszámú konferenciánk helyett online beszélgethettek a Dajka-műhely résztvevői, a mindennapi munkájukat támogató tartalmakkal bővíthették ismereteiket, választ kaphattak kérdéseikre, és online beszélgethettek hasonló cipőben járó kollégáikkal.
Azon túlmenően, hogy a fenntartó évenként legfeljebb egy alkalommal kötelezheti az intézményvezetőt arra, hogy az intézmény tevékenységéről átfogó módon beszámoljon, a vezetői és az intézményi önértékelés, valamint a külső szakmai/tanfelügyeleti ellenőrzés során az egymást követő két nevelési év munkaterve és éves beszámolója is a dokumentum elemzés részét képezi. Ezért is fontos, hogy az éves beszámoló/értékelés a szakmai elvárásoknak megfelelően készüljön el, lehetőleg a nevelőtestület, esetleg a teljes dolgozói kör bevonódásának biztosításával.
Az éves beszámoló felépítése teljes mértékben, szempontjai pedig az évenként kötelező tartalmak beépítésével igazodik az önértékelési kézikönyvben is megjelenített elvárásokhoz.
Az évente kötelezően értékelendő szempontokon és a kapcsolódó elvárásokon túl a beszámolóban megjelenített tartalmak tovább bővíthetők, a sablonok pedig igény szerint, az intézmény méretének és szervezeti működésének megfelelve formai szempontból is átalakíthatók, aktualizálhatók.
Ajánljuk azoknak az óvodavezetőknek és nevelőtestületeknek:
-
akik naprakészek szeretnének lenni a jogszabályi elvárások irányában;
-
akik számszerű adatokkal is alátámasztva, hitelesen szeretnének elszámolni önmaguknak, a fenntartó és az óvodahasználó szülők felé;
-
akik az értékelés során már a következő nevelési évre is fókuszálnak;
-
akik jó színvonalon szeretnének megfelelni a vezetői és az intézményi önértékelés, valamint a vezetőt és az intézményt érintő külső szakmai/tanfelügyeleti ellenőrzés – értékelés során.
– „Az lehet sikeres, aki tesz is valamit, mialatt a sikerre vár.”
Megrendelőink átfogó, és az összefüggéseket is bemutató képet kaptak a legfontosabb pedagógiai és tanügyigazgatási dokumentumok jogszabályi és szakmai elvárásairól, a felülvizsgálat és módosítás lehetőségeiről.
Szerző: Vajda Zsolt
Kedves kollégák!
Az alábbi írással az a szándékom, hogy összefoglaljam az iskolai szociális munkás feladatait és a szakmai működési kereteit az általános iskolában. Másrészt segítséget nyújtsak ahhoz, hogy az iskolában (is) dolgozó szociális munkás szabatosan, érthetően, magabiztosan elő tudja adni a szakmai partnereinek, hogy ki is ő, mit fog csinálni, milyen szolgáltatásokat nyújt és kiknek?
A segédanyagok felhasználásával teljesen új dokumentum készíthető, illetve a már meglévő működést szabályozó dokumentum módosítható, aktualizálható.
A mintadokumentumot úgy készítettük el, hogy minden fenntartó típusnak megfelelően adaptálható legyen.