Keresés
Keresési feltételek
A keresési feltétellel megegyező termékek
Legújabb termékek
Szerző: Vajda Zsolt
Instant módszertan
A Ki? Mit? Miért? Mikor? Kivel? Hogyan? - jegyében!
Kedves kollégák!
Az alábbi írással az a szándékom, hogy összefoglaljam az szociális munkás feladatait és a szakmai működési kereteit a kollégiumban. Másrészt segítséget nyújtsak ahhoz, hogy a kollégiumban (is) dolgozó szociális munkás szabatosan, érthetően, magabiztosan elő tudja adni a szakmai partnereinek, hogy ki is ő, mit fog csinálni, milyen szolgáltatásokat nyújt és kiknek. Bár később, a sorozatom következő részében a középiskolákban végzett szociális munkáról szándékozom írni, bízom benne, hogy addig is, arra, ahhoz, innen is meríthettek ötleteket.
A fenti ár az egyéni részvétel esetén értendő!
A Google Meet díjmentes használattal lehet az óvoda belső és külső partnereinek kommunikációs csatornája, ahova közvetlenül a Gmailből lehet bekapcsolódni!
Pedagógiai munkánknak különböző területei vannak, és ha ezek nincsenek összhangban, akkor bizony nagyon lassan, vagy akár egyáltalán nem tud egy szervezeti tevékenység fejlődni. Ezek közé tartozik az intézményi kommunikációs rendszer és azon belül az online kommunikáció szabályozottsága is, amely a rendkívüli helyzetekben még inkább gördülékenyen kell, hogy működjön.
A 2022. február 17-én megtartott műhelyben a résztvevők számára támogatást nyújtottunk a 2021-2022. nevelési évben kiemelt cél és feladatként javasolt egészséges és kulturált életmódra nevelés intézményi megvalósításához, új ismeretekkel és tapasztalatokkal gazdagodhattak, és választ kaphattak kérdéseikre, felvetéseikre.
A köznevelési és oktatási intézményekben a HACCP-rendszer működtetésének lényeges eleme az élelmiszer biztonság megelőzése önellenőrzés útján, ezért nagyon fontos, hogy az élelmiszerekkel dolgozók, valamint az intézmények felelős vezetői (Jogszabályi környezet szerint élelmiszer-ipari vállalkozó) a munkaterületüket illetően megfelelő ismeretekkel rendelkezzenek.
Választható időpontok:
- 2023. március 20. (hétfő) 9:00-10:00 óráig, vagy
- 2023. március 20. (hétfő) 14:00-15:00 óra
Azon túlmenően, hogy a fenntartó évenként legfeljebb egy alkalommal kötelezheti az intézményvezetőt arra, hogy az intézmény tevékenységéről átfogó módon beszámoljon, a vezetői és az intézményi önértékelés, valamint a külső szakmai/tanfelügyeleti ellenőrzés során az egymást követő két nevelési év munkaterve és éves beszámolója is a dokumentum elemzés részét képezi. Ezért is fontos, hogy az éves beszámoló/értékelés a szakmai elvárásoknak megfelelően készüljön el, lehetőleg a nevelőtestület, esetleg a teljes dolgozói kör bevonódásának biztosításával.
Az éves beszámoló felépítése teljes mértékben, szempontjai pedig az évenként kötelező tartalmak beépítésével igazodik az önértékelési kézikönyvben is megjelenített elvárásokhoz.
Az évente kötelezően értékelendő szempontokon és a kapcsolódó elvárásokon túl a beszámolóban megjelenített tartalmak tovább bővíthetők, a sablonok pedig igény szerint, az intézmény méretének és szervezeti működésének megfelelve formai szempontból is átalakíthatók, aktualizálhatók.
Ajánljuk azoknak az óvodavezetőknek és nevelőtestületeknek:
-
akik naprakészek szeretnének lenni a jogszabályi elvárások irányában;
-
akik számszerű adatokkal is alátámasztva, hitelesen szeretnének elszámolni önmaguknak, a fenntartó és az óvodahasználó szülők felé;
-
akik az értékelés során már a következő nevelési évre is fókuszálnak;
-
akik jó színvonalon szeretnének megfelelni a vezetői és az intézményi önértékelés, valamint a vezetőt és az intézményt érintő külső szakmai/tanfelügyeleti ellenőrzés – értékelés során.
A zenei nevelés nem luxus. A zenei képességek fejlesztése nagyon fontos, hiszen a muzikalitás velünk született képesség, éppúgy, mint a beszéd.
A zene az érzelmeket kommunikálja.
Az intenzív zenei nevelés hihetetlen pedagógiai erő.
Általa nő a kreativitás, gyorsabb az intellektuális fejlődés!
Fejleszti a vizuális észlelést, az auditív észlelést, a koncentrálást, a kitartást, a memóriát, a mozgást stb.
Már a bejáratnál ránk mosolyog, amit illik viszonozni...
Üzenet a külvilágnak, hogy mindenféle "izmusoktól", vallási felekezetektől és politikai irányzatoktól függetlenül is összefoghatunk az MMM-ért
A mérés célja, hogy az óvodapedagógusok értékeljék a pedagógiai program koncepcióinak gyakorlati megvalósulását befolyásoló legfontosabb tényezőket.