Dajka-műhely I. a Mód-Szer-Tár-ban – Amit az óvodai dajkának feltétlenül tudnia kell!
A nevelési év első dajka műhelyében a dajka kompetenciák tükrében bepillanthatunk a résztvevők hétköznapjaiba és intézményeik teljesítményértékelési gyakorlatába, melyhez hathatós szakmai támogatást is nyújtunk. |
|
|
Leírás
A műhely-foglalkozáson rendhagyó módon, a dajkák teljesítményértékelését is megsegítő tartalmak mentén kívánjuk megközelíteni a dajkakompetenciákat. Interaktív módszerekkel tárjuk és dolgozzuk fel a mindennapok során előforduló eseteket és lehetőségeket, megosztva egymás között a tapasztalatokat, a jól bevált gyakorlatokat, vagy éppen a nehézségeket.
A közös beszélgetés során olyan önértékelési módszer és technika megismerésére is nyílik lehetőség, melyek a mindennapi munka során egyrészt a gyermeki „tanulás” támogatását, a személyiségfejlesztést, másrészt az intézmény működési és teljesítményértékelési gyakorlatát is támogatják.
Amiről szó lesz – Kérdések, amelyekre válaszokat keresünk, találunk:
- A gyermekek testi és lelki szükségletei.
- Melyek a dajka sajátos feladatai a gyermekek testi és lelki szükségleteinek kielégítésében?
- Milyen jó intézményi gyakorlatai vannak a táplálkozásnak, a pihenésnek és alvásnak, a tisztálkodásnak, valamint a mozgásigény megfelelő kielégítésének?
- Milyen nehézségekbe ütközik/ütközhet a gyermekek testi szükségleteinek kielégítése, és mit tehetünk?
- Észrevesszük-e a lelki problémával küzdő gyermeket?
- Mi a teendőnk a gyermekek különböző lelki szükségleteinek kielégítése során?
- Milyen intézményi hagyományai vannak a dajkakompetenciák fejlesztésének?
- Kell-e, és milyen mélységben kell a dajkának ismernie a jogszabályokat, és az intézmény belső szabályzatait (PP, SZMSZ, Házirend stb.)?
- Hogyan tudja megsegíteni a dajka a gyermekek környezettudatos magatartásra nevelését?
- Melyek a dajka legfontosabb személyes tulajdonságai?
- Mire terjed ki a titoktartás?
- Milyen teendői vannak a dajkáknak a vagyonbiztonság, valamint a munkavédelmi szabályok betartása területeken?
- Kötelező-e a dajkák teljesítményértékelése?
- További kérdések és felvetések megvitatása, megválaszolása, szakmai élmények és jó gyakorlatok megosztása
A Dajka-műhely résztvevői az alábbi szakmai tartalmakat (mérőeszközöket) kapják meg elektronikus formában:
- Dajkakompetenciák – A dajka sajátos feladata a gyermek testi és lelki szükségleteinek kielégítésében
- Teljesítményértékelés – Dajka – Értékelő lap
Mindkét eszközt előzetesen osztjuk meg a résztvevő dajkákkal, óvodapedagógusokkal és intézményvezetőkkel, hogy – mint a műhelyfoglalkozás során szükséges eszköz – rendelkezésre álljon a foglalkozás alatt.
Akiknek ajánljuk:
- Minden óvodai dajkának, hogy egy-egy intézményben „egy nyelven beszéljenek” a legfontosabb szakmai kérdésekről.
- Azoknak a dajkáknak, akik szeretnék bővíteni szakmai ismereteiket, vagy megerősítést várnak, vagy szívesen megosztják tapasztalataikat a szakmai műhely résztvevőivel.
- Az intézményvezetőknek és óvodapedagógus kollégáknak egyrészt mert jelenlétük önmagában is megerősíti a dajkai munka pótolhatatlanságát, másrészt mert a pedagógiai munkát segítők teljesítményértékelésének kulcsszereplői, és nem utolsó sorban a feldolgozásra kerülő témákban tapasztalataik megosztásával a műhely résztvevőinek segítségére lehetnek.
A műhelyt vezeti: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő
Szakmai vezető: Lendvai Lászlóné Ani intézményfejlesztő, köznevelési szakértő, tanfelügyelő /minősítő tréner
Választható időpontok:
- 2023.03.24., péntek 8:00-10:30 óráig, illetve
- 2023.03.24., péntek 14:00-16:30 óráig
Helyszín: A földrajzi távolság nem számít, mert a résztvevők – Gmail címük birtokában – otthonukból és kényelmesen tudnak online kapcsolódni a Google Meet alkalmazással, melynek használata egyszerű és biztonságos.
Csak az e-mailben kapott linkre kell kattintani majd a Belépés, vagy a Csatlakozás gombot kiválasztani.
Az egy műhely-foglalkozáshoz csatlakozók létszáma max. 24 fő. A jelentkezéseket a beérkezés sorrendjében tudjuk fogadni. Amennyiben a csoport létszáma megtelik új időpontban lesz lehetőség részt venni a rendezvényen.
(Más (pl. freemail) e-mail címmel is lehetséges a beszélgetéshez való csatlakozás, amennyiben a Google Meet alkalmazás telepítve van az eszközre.)
Részvételi díj: 4.500+áfa/, bruttó 5.715 Ft/csatlakozás, a második és minden további csatlakozási lehetőség az alapdíjon felül +1.000 Ft+áfa
Amennyiben nem tud részt venni a műhely-foglalkozáson, a szakmai anyagok megvásárolhatók 3.500 Ft+Áfa, bruttó 4.445 Ft áron.
Részükre az alábbi tartalmakat küldjük meg elektronikus formában a műhelyfoglalkozást követően:
- Dajkakompetenciák – A dajka sajátos feladata a gyermek testi és lelki szükségleteinek kielégítésében
- Teljesítményértékelés – Dajka – Értékelő lap
ELŐZETES! Dajka- és Pedagógiai asszisztens-műhely II. a Mód-Szer-Tár-ban – Amit az óvodai dajkának és a pedagógiai asszisztensnek a nyári óvodai életről feltétlenül tudnia kell!
Tervezett témák:
- A nyári óvodai élet előkészítése – Kompetenciák
- “Hallod-e Rozika te…?” – Irány az OVI-MOZI!
- Buborékfújás mesterfokon
Választható időpontok:
- 2023.04.21., péntek 8:00-10:30 óráig, illetve
- 2023.04.21., péntek 14:00-16:30 óráig